HTML

Répatorta van?

Friss topikok

  • MrTeufel: lájk (2011.04.14. 20:06) Busz
  • ficak: Viszonylag új, február eleje óta írom. Én vagyok az anonimitás maga. Emberi (legalábbis ahhoz köze... (2010.05.06. 00:50) Trallala, trallala, pritty, pretty, prütty!
  • ficak: a boltban pont elegge elmerulok a mindennapjaikban, es igenis van elettelenseg, azert alkoholista ... (2010.03.22. 13:17) eastwest
  • ficak: juuuuj dejóóó!nagy nehezen rájöttem ki vagy, nem volt könnyű..... én is sajnálom, de most talán új... (2010.03.21. 21:34) WUHÁ
  • MrTeufel: rule (2010.03.18. 23:05) Tavasz

Madrid

2011.04.20. 01:14 ficak

 Madrid jelen pillanatban abszolút no.1 spanyol város nálam, de eddig mindig az tetszett a legjobban, ahol épp voltam.

Az első pár nap folyamán leginkább a kötelező látnivalókat néztem meg, este meg mindig különböző kocsmákban iszogattunk. Meglepve tapasztaltam, hogy itt ingyen tapas jár a sörhöz (korábban azt mondták, hogy ez csak Andalúziában van így), ami egy remek dolog, főleg, hogy igen nagy adagokat adnak. Illetve a zseniális free walking touron azt is megtudtam, hogy tapas minden kis adag kaja, amit alkoholhoz adnak, méghozzá azért, mert – régebben – az embereknek nem volt pénze kajára és piára, ezért csak ittak, és túl részegen mentek dolgozni, szóval a király elrendelte, hogy minden itallal adni kell ingyen kaját. Igazán járhatna a csavaróskiflihez is valami…

Körülbelül 15 percet eltöltöttem a Prado múzeumban is, utána sietve távoztam, és a nap hátralévő részét egy óriási parkban töltöttem.

Vasárnapig Davidnál laktam, egy hiperszűkös lakásban. De a szellemlakótársa – egyszer sem találkoztunk vele az ottlétem során – egy smsben közölte, hogy neki ez sok, úgyhogy inkább egy hostelbe távoztam. Jó, nem állítom, hogy David nagyon jól intézte a dolgokat, mert elfelejtette megemlíteni a lánynak, hogy odaköltözöm egy pár napra. Na mindegy, szóval kiköltöztem egy diákszállásra, aztán hétfőn tovább egy rendes hostelbe.

Tegnap a free tour után tartottunk egy kis spanyolételitaljellegzetesség kóstolást, aztán este elmentem a Couchsurfing weekly meetingre. Meglepően érdekes emberek voltak ott, kevés ausztrál és több dél-amerikai.

Egy brazil srác javaslatára ma a Lavapiés nevű negyedben voltam, először egy parkban, ahol odajött hozzám egy arab csávó, elmesélte, hogy most jött ki a börtönből, öt évet húzott le, mert 15 kiló hasist találtak a lakásán. A családja sok különböző országban van, de itt senki, neki pedig nincsenek papírjai, így nem tudja elhagyni Spanyolországot. Jah, és igen, továbbra is hasisdílerkedésből él.

Utána szerettem volna elmenni a Tabacalera nevű romkocsmába, ahol már első este jártam. A hely nagyon hasonlít a tűzraktérre, csak nagyobb és van benne sátánista oltár is például. Mindenesetre nem találtam meg, így egy fényképkiállításba botlottam, ami iszonyú jó volt. A Lavapiés az a része Madridnak, ahol tényleg nagyon közvetlenek az emberek, itt lakik az összes hippi-művész arc, és csak egy kicsit félelmetes. Végül valaki a Tabacalerába is elkalauzolt, sőt, még ebédet is adott.

A hostelben is hihetetlenül szociális voltam, először az argentín recepcióssal beszélgettem, aztán elmentem az amerikai-kanadai szobatársaimmal kajálni. Továbbra is úgy látom, hogy az észak-amerikaiak számomra kevéssé érdekesek. Legalábbis akik itt voltak. Nem tetszik, ahogy hozzáállnak a dolgokhoz, ezért is volt olyan üdítő a Couchsurferekkel beszélgetni, mert azért ők mégis számomra elfogadhatóbban gondolkodnak…

Daviddal amúgy nagyon sokat vitatkozunk, hogy amerika és izrael mennyire gonosz, meg vallásokról,  meg arról, hogy vajon nem spanyolul kéne-e inkább az egész világnak beszélni, a gonosz angol helyett, vagy esetleg eszperantóul, illetve magyarul.

Egyik nap az utcán sétálva mutatott nekem egy autót, aminek az eleje és a háta is hozzáért a körülötte parkoló autókhoz. Miután megállapítottam, hogy ezzel tuti nem lehet kiállni, kiderült, hogy az ő kocsija, ráadásul ő parkolta így le. Ki lehetett állni. Mintegy tízszer meglöktük mind a két kocsit, és már meg is volt. Merthogy nem használják ki eléggé a helyeket, ő megpróbálja. Persze nem csak ő parkol így, egész sokszor látom, hogy belemennek finoman a parkoló kocsikba. Igazán nem bánnám, ha otthon is lehetne így vezetni. (Persze lehet, és nekem néha sikerül is…)

Amire egyértelműen rájöttem, az az, hogy jobban szeretem egyedül járni a várost, mint valakivel, aki mindenhova elvisz. Persze az is kényelmes, és pár napig nagyon is jó, de nem kap az ember egy képet arról, hogy milyen is igazából a hely. Pl. arról, hogy Valencia térképen hogy néz ki, nincs túl sok fogalmam. Barcelonát meg Madridot valamennyivel jobban ismerem.

Most Oceans12 nézés van, úgyhogy megyek… Holnap meg jövök.

Itt vannak még képek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://repatorta.blog.hu/api/trackback/id/tr442841428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása